Bostanistas.gr : Ιστορίες για να τρεφόμαστε διαφορετικά

Διαβαστε

11 χρόνια Φεστιβάλ Οινοξένεια

Διαφήμιση

Twitter | Facebook | Google+ |

Διαφήμιση

Η κυρία του κρασιού

της Χριστίνας Ταχιάου κρασί, οινοποιοί, ελληνικά κρασιά, New Wines of Greece

Εδώ και 20 χρόνια ασχολείται με την «τοποθέτηση» του κρασιού στην καθημερινότητά μας. Η Μαρία Νέτσικα, χημικός με σπουδές οινολογίας στη Γαλλία, δημοσιεύει, εκδίδει, οργανώνει εκδηλώσεις, κάνει ραδιοφωνικές εκπομπές σχετικά με το κρασί. Πιστεύει σε αυτό, τόσο ως παράγοντα ευζωίας όσο και ως «αιχμή του δόρατος» για την οικονομία.

Photo: Heinz Troll
Photo: Heinz Troll

«Οι οινοποιοί έχουν δείξει αντοχές στην κρίση» λέει με το ήρεμο και ήπιο ύφος της. «Παρόλο που την βιώνουν, φυσικά, δεν υπάρχουν μεγάλα κλεισίματα όπως σε άλλους κλάδους». Η ίδια ξεκίνησε να εργάζεται σε οινοποιείο, στον Μπουτάρη, σε μια άλλη εποχή, όταν ακόμη και τα στοιχειώδη του κρασιού δεν ήταν δεδομένα. «Έχοντας ασχοληθεί με το marketing του κρασιού στη Γαλλία, όταν ανέλαβα το οινοποιείο της Γουμένισσας, άρχισα να ασχολούμαι εδώ πρώτα με την εκπαίδευση του προσωπικού. Στη συνέχεια άρχισα και την εκπαίδευση των καταναλωτών».

Μέχρι το 1996 εργάστηκε στον Μπουτάρη. Στο ενδιάμεσο είχε αρχίσει να λειτουργεί το «Anatolia Wine Club» και το «Wine Club» στο «Μύλο» της Θεσσαλονίκης, συναντήσεις με αντικείμενο το κρασί. Ακολούθησαν οι πρώτοι «Δρόμοι του κρασιού», άνοιγμα στα οινοποιεία της βόρειας Ελλάδας. Παράλληλα η κυρία Νέτσικα αρθρογραφούσε σε εφημερίδες και περιοδικά όπως το «Ευ ζην», πάντα γύρω από το κρασί. Το 2002 έφτιαξε μαζί με τη συνέταιρό της, Ελένη Σωτηρίου, την εταιρεία «Wine Plus» με αντικείμενο τις εκδηλώσεις και τις εκδόσεις σχετικά με αυτό. Η εταιρεία διοργανώνει κάθε χρόνο στη Θεσσαλονίκη μια μεγάλη εκδήλωση, τον «Χάρτη των Γεύσεων», με μεγάλη συμμετοχή παραγωγών και κοινού. Το περιοδικό «Wine Plus», αν και με λιγότερες εκδόσεις μέσα στο χρόνο, αντέχει και μάλιστα το τεύχος του καλοκαιριού εκδίδεται στα αγγλικά, προκειμένου να συστήνει τα ελληνικά κρασιά στους τουρίστες που επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη.

Ο τουρισμός εξάλλου αποτελεί για τη Μαρία Νέτσικα ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα για τις εξαγωγές του ελληνικού κρασιού. «Όλοι αυτοί οι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα αποτελούν δυνάμει πελάτες για τα κρασιά μας. Η ίδια η χώρα μας, δηλαδή, είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τα κρασιά μας». Και τα υπόλοιπα; «Οι ποικιλίες μας. Έχουμε να προτείνουμε κάτι καινούργιο γιατί, ξέρετε, οι καταναλωτές έχουν βαρεθεί τις ίδιες ποικιλίες. Πρόσφατα ξεκίνησε ένα πρόγραμμα προώθησης του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό, το «New Wines of Greece», σε συνεργασία με τον ΟΠΕ. Μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε προκειμένου να στηθεί το marketing plan, αποφασίστηκε να προωθηθούν τέσσερις ελληνικές ποικιλίες σε συνδυασμό με τον τόπο (τοποποικιλίες): το ξινόμαυρο με αναφορά σε Νάουσα, Αμύνταιο και δυτική Μακεδονία, το Αγιωργίτικο για την Νεμέα, το Ασύρτικο για τη Σαντορίνη και το Μοσχοφίλερο για τη Μαντινεία. Πάντως στην Ελλάδα έχουμε καλά κρασιά, βραβευμένα, βιολογικά, χαρμάνια ποικιλιών».

Πριν την κρίση, σε παραδοσιακές αγορές κρασιού όπως της Γαλλίας, είχε αρχίσει να πέφτει η κατανάλωση λόγω του «μοντέρνου» τρόπου ζωής καθώς και της καμπάνιας ενάντια στον αλκοολισμό. «Ανοίγουν όμως άλλες αγορές. Οι αγγλοσαξονικές, η αγορά της Κίνας, της Ρωσίας· πρόκειται για τεράστια μεγέθη. Αναμένεται μεγάλη αύξηση της κατανάλωσης κρασιού σε αυτές τις χώρες κι είναι τεράστια ευκαιρία για τους έλληνες οινοποιούς».

Στις ειδικές γευστικές δοκιμές που διοργανώνει, ο καταναλωτής έρχεται σε επαφή με κρασιά κάθε είδους, ελληνικά πάντοτε. «Οι οινοποιοί κρατήθηκαν επειδή αντέδρασαν. Μείωσαν τις τιμές, κυκλοφόρησαν νέες ετικέτες, στάθηκαν δίπλα στον καταναλωτή. Αν δώσεις εμφιαλωμένο σε καλή τιμή, ο καταναλωτής θα το αγοράσει».
Νομοτελειακά, όπως λέει, η κρίση θα περάσει. Μέχρι τότε, η κυρία Νέτσικα θα εργάζεται στην κατεύθυνση της γνωριμίας των καταναλωτών με το καλό κρασί.

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για το κρασί, θα τα βρείτε στο wineplus.gr

Πρόσφατα άρθρα της Χριστίνας Ταχιάου

Πρόσφατα άρθρα στην κατηγορία 'Ειδήσεις'