Bostanistas.gr : Ιστορίες για να τρεφόμαστε διαφορετικά

Διαβαστε

Σπιτικό παστέλι: με σουσάμι, αμύγδαλο ή φιστίκι;

Διαφήμιση

Twitter | Facebook | Google+ |

Διαφήμιση

Restaurant Fishweek: και κολιό τον Αύγουστο ποτέ!

WikiWWF, Αθηνόραμα, Restaurant Fishweek, WWF Ελλάς, υπεραλίευση, Μεσόγειος, MSC, ASC

Η νέα πρωτοβουλία που διοργανώνει το «WWF Ελλάς» και το «Αθηνόραμα» έχει σαν στόχο την υπεύθυνη προμήθεια και κατανάλωση ψαρικών. Η ενέργεια αυτή συντονίζεται με την αειφόρο κατανάλωση ψαριών και γενικά θαλασσινών, που αποτελεί πλέον παγκόσμια τάση, από τα μικρά εστιατόρια που σερβίρουν ψαρικά μέχρι τους κύκλους της υψηλής γαστρονομίας.

Από τις 6 έως τις 18 Ιουνίου, 21 εστιατόρια της Αθήνας αναλαμβάνουν τον ρόλο του «πρεσβευτή» και θα προσφέρουν τις δικές τους ευφάνταστες ή κλασσικές συνταγές ακολουθώντας τις συμβουλές του WWF, που δεν είναι τίποτα άλλο από την τήρηση της υπεύθυνης προμήθειας ψαρικών.

JORGE SILVA / REUTERS
JORGE SILVA / REUTERS

Η υπεραλίευση στη Μεσόγειο απειλεί ήδη το 82% των ψαριών, με κάποια απ’ αυτά να βρίσκονται στο όριο της εξαφάνισης, ενώ παγκοσμίως το 90% των ιχθυαποθεμάτων απειλείται από την ίδια πρακτική. Ο κολιός είναι νόστιμος τον Αύγουστο, αλλά, αν συνεχίσουμε να τον τρώμε, τον καταδικάζουμε σε εξαφάνιση, οπότε η γνωστή παροιμία πρέπει να γίνει: «κάθε πράγμα στον καιρό του και όχι κολιό τον Αύγουστο!». Επίσης δεν τρώμε απειλούμενα είδη, οπότε δεν επιλέγουμε πετροσωλήνες (η πώληση των οποίων απαγορεύεται) ή γαλέο. Όταν αγοράζουμε ψάρια, αναζητούμε τη σήμανση MSC για τη βιώσιμη αλιεία και ASC για τη υπεύθυνη ιχθυοκαλλιέργεια. Kαι στο εστιατόριο δεν παραγγέλνουμε γόνο!

Τα ψάρια που μπορούμε άνετα να τρώμε τον Ιούνιο, λαμβάνοντας υπόψη το ελάχιστο επιτρεπόμενο μήκος κατανάλωσης, είναι: η αστακογαρίδα (30 εκατ.), ο αστακός (9 εκατ. το κέλυφος), ο βλάχος (45 εκατ.), η γλώσσα (20 εκατ.), ο κέφαλος (16 εκατ.), η κόκκινη γαρίδα (20 χιλ. το κέλυφος), ο κολιός (18 εκατ.), το λαβράκι (25 εκατ.), η μένουλα (8 εκατ.), το μουσμούλι (17 εκατ.), η ούγαινα ή μυτάκι (18 εκατ.), η σαρδέλα (11 εκατ.) και η τσιπούρα (20 εκατ.).

Η βελτίωση των αλιευτικών πρακτικών, η διάθεση και η υπεύθυνη κατανάλωση ψαρικών βοηθούν τους θαλάσσιους πόρους να ανακάμψουν, στηρίζοντας το επάγγελμα των ψαράδων και εξασφαλίζοντας ψάρια και για  τις μελλοντικές γενιές. Ο στόχος του WWF είναι να προχωρήσουμε πέρα από αυτή την εβδομάδα. Να κατανοήσουμε ως καταναλωτές, πόσο απλό είναι να επιλέγουμε ψαρικά υπεύθυνα. Τα εστιατόρια που έχουν αγκαλιάσει την πρωτοβουλία να γίνουν ο οδηγός για μία νέα γενιά επαγγελματιών εστίασης, όπου η βιώσιμη προμήθεια ψαρικών θα είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση.

Ιδού η λίστα με τα εστιατόρια που συμμετέχουν στο Restaurant Fishweek:

  • ABOVO, Κολωνάκι
  • ΑΘΗΡΙ, Κεραμεικός
  • ΑΙΟΛΟΥ 68, Κέντρο
  • ALERIA, Μεταξουργείο
  • ALMYRA, Κηφισιά
  • ARTISANΑL LOUNGE & GARDENS, Κηφισιά
  • ΒΑΣΙΛΑΙΝΑΣ, Πειραιάς
  • BOTRINI’S, Χαλάνδρι
  • CTC, Ιλίσια
  • F + W BY OLIVIER CAMPANHA, Κολωνάκι
  • ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ, Τζιτζιφιές
  • ΘΕΑ ΘΑΛΑΣΣΑ, Πειραιάς
  • ΚΟΛΛΙΑΣ, Παλαιό Φάληρο
  • ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ, Ηλιούπολη
  • MILOS ESTIATORIO, Χίλτον
  • ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ, Πειραιάς
  • ΤΟΜΟΕ, Κηφισιά
  • ΤΡΑΒΟΛΤΑ, Περιστέρι
  • ΨΑΡΑΔΕΣ, Παλαιό Φάληρο
  • ΨΑΡΙΣΤΟΝ, Νέο Ηράκλειο
  • ΨΩΜΙ & ΑΛΑΤΙ, Χαλάνδρι

Δείτε εδώ το νέο fish guide του WWF και εδώ περισσότερες πληροφορίες για την πρωτοβουλία Restaurant Fishweek.

Πρόσφατα άρθρα στην κατηγορία 'Wiki'