Bostanistas.gr : Ιστορίες για να τρεφόμαστε διαφορετικά

Διαβαστε

Grape Travel: Λίγο πριν το Πάσχα ταξιδεύουμε στην Ηπειρο

Διαφήμιση

Twitter | Facebook | Google+ |

Διαφήμιση

Λίγοι αλλά λέοντες

του Φιλάρετου Ψημμένου WikiBiofach, έκθεση, οργανικά προϊόντα

Φέτος επισκεφτήκαμε για πρώτη φορά τη BIOFACH στη Νυρεμβέργη, τη μεγαλύτερη έκθεση βιολογικών και οργανικών προϊόντων παγκοσμίως.  Τονίζω το «για πρώτη φορά», για να επισημάνω ότι δεν γνωρίζω πολλά για την προϊστορία της Ελληνικής παρουσίας στην Έκθεση. Περίμενα λοιπόν ότι σε μια εποχή, που το ζητούμενο είναι να αυξήσουμε σαν χώρα την παραγωγή και τις εξαγωγές προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας (όπως τα βιολογικά) και να ξεφύγουμε από την κατάρα των χύμα ανώνυμων πωλήσεων, ότι θα έβλεπα ένα δυναμικό κρατικό περίπτερο και αρκετές ιδιωτικές συμμετοχές.

Αμ δε!  Οι καθαρά ελληνικές συμμετοχές μετριούνταν στα δάκτυλα του ενός χεριού. Για κρατικό περίπτερο βέβαια, ούτε λόγος! Σε αντίθεση με τις γείτονες Τουρκία, Βουλγαρία, Σερβία και τις κοντινές Ρουμανία, Κροατία και Αρμενία, που είχαν μεγάλα και οργανωμένα περίπτερα, οι ελάχιστες Ελληνικές συμμετοχές ήταν διάσπαρτες και σε διαφορετικές αίθουσες.

Παρόλα αυτά αξίζει έπαινος στους επιχειρηματίες που τόλμησαν και επένδυσαν με την παρουσία τους  σε αυτό το κορυφαίο εκθεσιακό γεγονός. Αυτοί απέκτησαν πρόσβαση σε ένα παγκόσμιο κοινό, αυτοί είναι που ξέρουν τον τρόπο να επιβιώνουν μέσα στην κρίση. Οι άλλοι, οι κρατικοδίαιτοι, θα πρέπει να περιμένουν κάμποσο ακόμη για να επιδοτηθεί ξανά η συμμετοχή τους στην έκθεση, όπως γινόταν παλιά.

Συμπέρασμα; Ανάπτυξη με ξένα κόλλυβα μόνο δεν γίνεται! Πρέπει να μπει το χέρι στην τσέπη.  Θέλει γνώση και τόλμη η διεθνής αγορά.

Ιδιαίτερη μνεία θα ήθελα να κάνω:

  • για το “ΕΛΑΙΟΝ πέλανος αγήρων” ,που σάρωσε τα βραβεία στον διαγωνισμό γεύσης ελαιολάδου και για τα 2 προϊόντα με τα οποία συμμετείχε
  • για τον Συνεταιρισμό Ροβιών Ευβοίας, που παρουσίασε βιολογικές ελιές,  για το καλαίσθητο περίπτερο με το ευγενικό προσωπικό του.

Το συμπέρασμά μου από την Έκθεση είναι ότι, αν οι επιχειρήσεις μας αντιληφθούν ότι ‘το τοπικό είναι παγκόσμιο’ και όχι το αντίθετο, τότε έχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες να μεγαλουργήσουν στη διεθνή αγορά, διαφορετικά στην καλύτερη περίπτωση θα συνεχίσουμε να πουλάμε χύμα σε αυτούς που το έχουν αντιληφθεί από καιρό! Και ο νοών νοείτω.

Λίγα στοιχεία για τη BIOFACH, που φέτος γιόρταζε τα 25 χρόνια λειτουργίας της. Είναι η εμπορική έκθεση για τα οργανικά (βιολογικά προϊόντα), που φέρνει σε επαφή τους παραγωγούς με τους εμπορικούς επισκέπτες (B2B). Γίνεται κάθε χρόνο στα μέσα Φεβρουαρίου στη Νυρεμβέργη της Γερμανίας, σε ένα εκπληκτικό εκθεσιακό χώρο. Φέτος πήραν μέρος πάνω από 2.500 χιλιάδες εκθέτες μαζί με την έκθεση VIVANESS με φυσικά καλλυντικά. Την έκθεση επισκέπτονται κάθε χρόνο πάνω από 40.000 επαγγελματίες αγοραστές, καθώς αποτελεί το κορυφαίο γεγονός του χώρου παγκοσμίως.

Η BIOFACH συνοδεύεται από μεγάλο αριθμό συνεδρίων, εκδηλώσεων και παρουσιάσεων με ποικιλία θεμάτων, που ξεκινούν από καθαρά εμπορικά, πιστοποίησης, κλπ και φτάνουν σε συζητήσεις για τη βιοποικιλότητα και το μέλλον του πλανήτη. Στο καθαρά εμπορικό κομμάτι οι παλιές εταιρίες του κλάδου παρουσιάζουν τα νέα προϊόντα τους  και οι νέες δηλώνουν την ύπαρξή τους και κάνουν προσπάθεια εισόδου σε αυτόν τον τόσο απαιτητικό κλάδο. Η έκθεση αποτελείται από αρκετές διαφορετικές αίθουσες και έχει τη μορφή πολύχρωμου παγκόσμιου πανηγυριού, όπου κάθε χώρα και κάθε μεμονωμένος εκθέτης προσπαθεί να προβάλλει τα τη μοναδικότητά του και τα διαφορετικά ελκυστικά χαρακτηριστικά του. Εκτίθενται από πρωτογενή προϊόντα (φρούτα και λαχανικά), έως περίπλοκες γαστρονομικές σπεσιαλιτέ. Άντε, και του χρόνου περισσότεροι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρόσφατα άρθρα του Φιλάρετου Ψημμένου

Πρόσφατα άρθρα στην κατηγορία 'Wiki'