Bostanistas.gr : Ιστορίες για να τρεφόμαστε διαφορετικά

Διαβαστε

Grape Travel: Λίγο πριν το Πάσχα ταξιδεύουμε στην Ηπειρο

Διαφήμιση

Twitter | Facebook | Google+ |

Διαφήμιση

Τα κομψάνοστα

της Χριστίνας Ταχιάου φρούτα, λαχανικά

Κοιτάς τα μανάβικα και τους πάγκους μαναβικής των σούπερ μάρκετ κι αναρωτιέσαι: «μα καλά, δεν υπάρχει άσχημο φρούτο ή λαχανικό;» Είναι φυσιολογικό να είναι όλα όμορφα, κομψά, λαμπερά κι αψεγάδιαστα; Πλην, όμως, η γεύση σπανίως ανταποκρίνεται στην εμφάνιση.

Φωτο: Σπύρος Αμοιρόπουλος
Φωτο: Σπύρος Αμοιρόπουλος

Πριν λίγα χρόνια, όταν τα βιολογικά είχαν πρωτομπεί στη ζωή και τα ψυγεία μας, η φιλολογία της εποχής τα ήθελε να είναι λίγο σημαδεμένα, λίγο ασχημούλικα ή ζαρωμένα, ατελή, όπως  - λογικά - είναι τα «αγνά κι ανόθευτα» προϊόντα της γης. Έλα όμως που και τα βιολογικά, πλέον, έχουν ομορφύνει επικίνδυνα! Η εμφάνιση των φρούτων και των λαχανικών είναι προϊόν επεμβάσεων. Όπως οι πλαστικές μπορούν να δημιουργήσουν ένα αψεγάδιαστο  - και πλαστικό - αποτέλεσμα, έτσι συμβαίνει και με αυτά. Όχι ότι η ποιότητά τους απαραιτήτως επηρεάζεται. Ωστόσο, επηρεάζεται η γεύση τους, κατά κανόνα.

Γιατί, όμως, είναι τόσο τέλεια στην εμφάνιση όλα τα φρούτα και όλα τα λαχανικά; «Μα γιατί ο καταναλωτής ψωνίζει με το μάτι», λέει ο φίλος έμπορος φρούτων. «Ενστικτωδώς εσύ αν δεις ένα φρούτο λίγο σημαδεμένο κι ένα αψεγάδιαστο, ποιο απ’ τα δυο θα προτιμήσεις; Μήπως θα δαγκώνεις τα φρούτα ή τις ντομάτες για να δοκιμάσεις; Όχι. Με το μάτι ψωνίζεις».
Έχει απόλυτο δίκιο. Εμπιστευόμαστε αυτό που βλέπουμε μόνο, γι' αυτό μας ελκύει το πιο όμορφο. «Όπως και με τις γυναίκες», αστειεύεται ο φρουτέμπορος. «Βλέπεις μια όμορφη αλλά δεν ξέρεις τι κρύβει μέσα της. Μια όχι τόσο όμορφη είναι πιθανόν να βγει πολύ καλύτερη».

Φωτο: Σπύρος Αμοιρόπουλος
Φωτο: Σπύρος Αμοιρόπουλος

Τα προϊόντα που βρίσκουμε στην αγορά είναι αποτέλεσμα της ζήτησης. Εάν οι καταναλωτές ζητάμε εμφανίσιμα φρούτα και λαχανικά, αυτά θα μας δώσει αγορά. «Γιατί να ζοριστώ να ψάχνω κάτι διαφορετικό, από τη στιγμή που η τάση των καταναλωτών είναι αυτή; Ίσως ακούγεται κυνικό, αλλά έτσι είναι. Εάν το σούπερ μάρκετ ή το μανάβικο φέρουν κάτι που δεν χτυπά τόσο καλά στο μάτι, θα μείνει απούλητο. Είναι στο χέρι των καταναλωτών, καθαρά, να επιβάλλουν εκείνοι τα προϊόντα που προτιμούν».

Έτσι είναι. Μας χρειάζεται εκπαίδευση προκειμένου να βάλουμε λίγη περισσότερη νοστιμιά στη ζωή μας. Προϊόντα όμορφα και πολύ νόστιμα είναι, συνήθως, πολύ ακριβά. Μια οικονομική λύση είναι τα προϊόντα «απ’ το χωριό», για όσους έχουν. Για τους υπόλοιπους, υπάρχουν τα προϊόντα «απ’ τον ντόπιο παραγωγό». Περισσότερα για το θέμα αυτό, όμως, προσεχώς στο bostanistas.

Πρόσφατα άρθρα της Χριστίνας Ταχιάου

Πρόσφατα άρθρα στην κατηγορία 'Ειδήσεις'