Bostanistas.gr : Ιστορίες για να τρεφόμαστε διαφορετικά

Διαβαστε

11 χρόνια Φεστιβάλ Οινοξένεια

Διαφήμιση

Twitter | Facebook | Google+ |

Διαφήμιση

Ο επίμονος κεφιροποιός απ' το Δοξάτο

της Χριστίνας Ταχιάου Παραγωγοί + προϊόντακεφίρ, έλληνες παραγωγοί

Από καιρό το είχε βάλει πείσμα να δημιουργήσει ένα νέο προϊόν με βάση το γιαούρτι. Σε μια περίοδο με τεράστιες οικονομικές δυσκολίες ο μηχανικός παραγωγής και διοίκησης από το Δοξάτο Δράμας, Τάσος Καρκαντζέλης, κατάφερε, με ελάχιστο κεφάλαιο, να κυκλοφορήσει στην αγορά το ΚΕΦΙ, γιαουρτοποτό με φυσικό χυμό ρόδι, σύκο και μέλι.

Η ιστορία μοιάζει λίγο απίστευτη: το καλοκαίρι, σκεπτόμενος πόσο υγιεινό, ελαφρύ κι ελκυστικό είναι το κεφίρ και το αριάνι και προσπαθώντας να συνδυάσει προϊόντα από την περιοχή του (ρόδι και μέλι) θέλησε να ρίξει την ιδέα της παρασκευής ενός «εμπλουτισμένου» γιαουρτοποτού.

Καλή η ιδέα αλλά δει δη χρημάτων, που δεν υπήρχαν. Σε μια συζήτηση με κάποιους φίλους του, έβαλε ένα στοίχημα: ότι δουλειά που κοστίζει 200.000 ευρώ με επιδότηση, μπορεί να γίνει με 50.000 ευρώ από ίδια κεφάλαια. Έτσι, ξεκίνησε το πρώτο του business plan, που έβγαινε στις 55.000 ευρώ ποσό που, όμως, επίσης δεν υπήρχε.

Εδώ επιστρατεύτηκε «ο κύκλος της εμπιστοσύνης», όπως τον ονομάζει ο Τάσος. Ο κύκλος των γνωριμιών του που, σε μεγάλο βαθμό, δημιουργήθηκε και συντηρείται μέσω facebook. Έτσι, άρχισε να ζητά από κάποιους ανθρώπους να τον εμπιστευτούν, πράγμα που έγινε. Η Γαλακτοβιομηχανία Καβάλας Παγγαίο, με τον τυροκόμο Ν. Μάρτο και τον τεχνολόγο Γ. Χρύσογλου ανέλαβε να παρασκευάσει το ποτό. Παρουσίασαν 10 γεύσεις απ’ τις οποίες επιλέχτηκαν οι τρεις: ρόδι, σύκα και μέλι. Από εκεί και πέρα το σχέδιο προχώρησε με πιστώσεις, συνεργασία για τις συσκευασίες, τον τρόπο διανομής, τη διαφήμιση. Το τολμηρότατο σχέδιο προχώρησε και πριν από ελάχιστες μέρες, το ΚΕΦΙ βγήκε στην αγορά. Προς το παρόν, σε επιλεγμένα σημεία, όπως το Συνεταιριστικό Παντοπωλείο ΒΙΟΣ της Θεσσαλονίκης, καθώς η είσοδος στα super market συνεπάγεται μεγάλο έξοδο. Η τιμή του είναι ανταγωνιστική προς τα προϊόντα των μεγάλων εταιριών (1,15 – 1,25 το μπουκάλι των 350 ml) και η ποιότητά του εξαιρετική, όπως και η γεύση του.

Έγινε η αρχή. Από δω και πέρα, εφόσον «ο κύκλος της εμπιστοσύνης» συνεχιστεί, το προϊόν μπορεί να διαγράψει μια πολύ επιτυχημένη πορεία. Θα δούμε. Και ζήσαν αυτοί καλά; Τόσο απλά έγιναν όλα; θα ρωτήσετε. Στο σημείο αυτό, πρέπει να σας αποκαλύψω το μεγάλο μυστικό του Τάσου Καρκαντζέλη και του «κύκλου της εμπιστοσύνης»: το μεγάλο μυστικό είναι ότι ο ίδιος, πρώτος, έδειξε εμπιστοσύνη στους άλλους. Πριν τους ζητήσει να του δείξουν, έδειξε ο ίδιος πρώτος κι έτσι έπεισε κι εκείνους να τον εμπιστευτούν. «Αυτό είναι το μεγάλο μας πρόβλημα», λέει ο ίδιος. «Η καχυποψία και η έλλειψη εμπιστοσύνης, η διαρκής δυσπιστία και ο φόβος ότι ο άλλος θα μας ρίξει. Ας ξεκινήσουμε από αυτό κι ας αρχίσουμε, επιτέλους, να συνεργαζόμαστε με πάθος κι εμπιστοσύνη!»

Ας αρχίσουμε, λοιπόν. Μπορεί και να τα καταφέρουμε, πού ξέρεις;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρόσφατα άρθρα της Χριστίνας Ταχιάου

Πρόσφατα άρθρα στην κατηγορία 'Παραγωγοί + προϊόντα'